گز اصفهان آردی باعث روشن شدن رنگ پوست انسان می شود

فوندانت، اساس اکثر کرم‌های با روکش شکلاتی و کریستالیزه شده (که خود گاهی اوقات «فوندانت» نامیده می‌شوند)، با کوبیدن مکانیکی محلول فوق‌اشباع از شکر ساخته می‌شود، به طوری که کریستال‌های شکر در طول فاز باقی‌مانده شربت رسوب می‌کنند.

گز اصفهان آردی نیز از شیرینی های لذیذ و محبوب ایرانی است که امروزه در سرار جهان از طرفدارن بی شمار بهرمند شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اینها یک خمیر مات، سفید و صاف را تشکیل می دهند که می توان آن را ذوب کرد، طعم داد و رنگ کرد. شربتی که از شربت ذرت و شکر تهیه می شود، اکنون به طور کلی برای فوندانت استفاده می شود.

کارخانه های کاملاً مکانیکی یک تن فوندانت در ساعت تولید می کنند. شربت، تولید شده در اجاق گاز مداوم، تحویل داده می شود به یک درام چرخان که در داخل با اسپری های آب خنک می شود.

شربت خنک شده از درام خراشیده می شود و به یک کوبنده متشکل از یک جعبه مستطیل شکل خنک شده با آب که در داخل با دوک های میخ دار چرخان و بافل نصب شده است، تحویل داده می شود.

گز

این باعث می شود که در حالی که شربت در حال خنک شدن است حداکثر هم زدن را ایجاد کند و باعث می شود که کریستال های بسیار ریز شکر در فاز شربت رسوب کنند.

کریستال ها همراه با مقدار کمی هوای محبوس شده در اثر ضربه، کدورت سفید معمولی را به فوندانت می دهند. نسبت شکر به شربت ذرت در شربت پایه معمولاً از 3:1 تا 4:1 متغیر است. میزان رطوبت فوندانت بین 12 تا 13 درصد است.

فوندانت آماده شده مکانیکی را می توان بدون محلول کامل فاز کریستال قند دوباره گرم کرد و به اندازه کافی سیال خواهد بود تا در قالب ریخته شود.

همزمان رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌ها تفاله میوه، مربا، اسانس‌ها و غیره – ممکن است اضافه شوند. ذوب مجدد معمولاً در کتری های دارای غلاف بخار با همزن در محدوده دمایی بین 65 تا 75 درجه سانتی گراد (145 تا 155 درجه فارنهایت) انجام می شود.

برای تولید فوندانت‌هایی با بافت سبک، 5 تا 10 درصد فراپه‌ای که در قسمت نوقا توضیح داده شده است، به آماده‌سازی اضافه می‌شود.