پستانک سیلیکونی توانست باعث رشد زودرس دندان نوزاد شود

هرگز از پستانک سیلیکونی به عنوان جایگزینی برای آرامش مادر استفاده نکنید. با این حال، آنها همچنین بیان می کنند که پستانک در صورت استفاده عاقلانه، برای مدت کوتاه و در شرایط محدود می تواند به مادر شیرده کمک کند.

استفاده از پستانک ممکن است یک عامل قابل شناسایی در از شیر گرفتن زودهنگام باشد. با این حال، به دلیل بسیاری از عوامل مخدوش کننده و سوگیری های احتمالی در مطالعه رفتار انسان، ماهیت علت و معلولی دقیق این عامل مبهم باقی مانده است.

به دلیل بار بالای بیماری اوتیت میانی، می توان حداقل تا حدی استفاده از پستانک را که یک عامل خطر قابل کنترل و در عین حال بحث برانگیز است، مقصر دانست.

اگر پستانک یکی از دلایل از شیر گرفتن زودهنگام باشد و اگر شیردهی در برابر اوتیت میانی محافظت می کند، می توان استدلال کرد که پستانک نیز در علت اوتیت میانی نقش دارد.

پستانک

پیشنهاد شده است که پستانک‌ها فومیت‌هایی با عفونت‌پذیری بالا هستند، اگرچه مطالعه‌ای که در آن 40 پستانک اخیراً استفاده شده کشت داده شد، میکروارگانیسم‌ها را تنها در 52.5 درصد از پستانک‌ها نشان داد، به این معنی که نیمی دیگر از پستانک‌ها به‌طور شگفت‌آوری آلوده نشده بودند.

شایع ترین ارگانیسم استرپتوکوک آلفا همولیتیک بود. پستانک ها برای پاتوژن های اصلی که باعث اوتیت میانی می شوند منفی بود.

مکیدن پستانک ممکن است با تغییر باز بودن شیپور استاش و تعادل فشار بین نازوفارنکس و گوش میانی، عملکرد شیپور استاش را مختل کند. در یک مطالعه، مکیدن پستانک در 40 درصد از 601 کودک مبتلا به اوتیت میانی مزمن که نیاز به لوله های تمپانوستومی در تورنتو، انتاریو داشتند، یافت شد.

یک گروه تحقیقاتی از فنلاند بیان کرد که استفاده از پستانک یک عامل خطر مهم برای اوتیت مدیای حاد در یک مطالعه آینده نگر بر روی کودکان است. نوزادان و کودکان مبتلا به اوتیت میانی مزمن یا عود کننده باید در استفاده از پستانک محدود شوند.