هدیه دادن خاویار طلایی رسم عجیب اقوام آفریقایی

کانادا، ایالات متحده آمریکا که در آن ماهیگیری قانونی برای مقادیر محدود هنوز مجاز است. در سال 1869، تولید مثل مصنوعی خاویار طلایی که برای حمایت از جمعیت های طبیعی استفاده می شد.

با کار پیشگام اووسیانیکوف بر روی استرلت (A. ruthenus) در اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد. سپس تکنیک‌ها و شیوه‌های اساسی تولید مثل مصنوعی ماهیان خاویاری در دهه‌های 1940 و 50 توسط استروگانف توسعه یافت.

تنها در دهه های اخیر تکنیک های خاصی برای پرورش ماهیان خاویاری ایجاد شده است و تحت فشار شدید تقاضای بازار برای خاویار، صنعت پرورش ماهیان خاویاری افزایش یافته است، به طوری که از اواخر قرن بیستم، سریعترین رشد بخش آبزی پروری بوده است.

همانطور که اخیرا توسط برونزی و همکاران گزارش شده است در مجموع 2329 مزرعه تجاری ماهیان خاویاری تا سال 2017 با افزایش 7 درصدی نسبت به سال 2016 ثبت شد.

خاویار

امروزه، پرورش ماهیان خاویاری بیش از ماهیگیری است و چین به عنوان پیشرو در سراسر جهان (79638 تن (تن) تولید بیوماس ماهیان خاویاری در 2017 و پس از آن روسیه (6800 تن)، ارمنستان (6000 تن) و ایران (2514 تن).

ایتالیا با تولید زیست توده 850 تن در سال 2017، رهبر اروپا در پرورش ماهیان خاویاری است. در اروپا، پرورش ماهیان خاویاری به عنوان یک تولید گوشت محور آغاز شد، اما امروزه عمدتاً به سمت تولید خاویار رفته است که منبع درآمد سودآورتری است.

برعکس، در کشورهای دیگر مانند چین، پرورش ماهیان خاویاری همچنان عمدتاً به سمت تولید گوشت است. تخمین زده شده است که تولید جهانی خاویار از آبزی پروری در سال 2017 حدود 364 تن بوده است.

در این زمینه، ایتالیا اولین تولیدکننده اروپایی است که به تولید خاویار قابل توجه 43 تن در سال 2017 دست یافته و پس از چین و روسیه در رتبه دوم قرار دارد.

داده های تجاری CITES (2018) گزارش داد که ایتالیا هم گوشت و هم خاویار را از گونه های زیادی صادر می کند و رایج ترین گونه های ماهیان خاویاری پرورشی در ایتالیا بسیار گوناگون است.