مصرف خرما خشک مشکی ضعف سیستم ایمنی را به همراه خواهد داشت

کافی است روزی 4 تا 8 عدد خرما خشک مشکی مصرف کنید تا بدنتان بگوید: «متشکرم»، نشاط و سلامتی را به شما پاداش می دهد. البته بیشتر انرژی خرما به شکل قند – گلوکز، فروکتوز و ساکارز ذخیره می شود که برای دیابتی ها مضر است.

با این حال، با استفاده منظم از خرماهای طبیعی در بعد از ظهر، می توانید در اولین دقایق پس از صرف غذا انرژی بیشتری دریافت کنید. خرما مخصوصاً برای افرادی که رژیم غذایی سختی دارند و روزه های مذهبی را رعایت می کنند مفید است.

خرما به جبران سریع انرژی از دست رفته در طول روزه داری بدون آسیب رساندن به اندام های گوارشی کمک می کند. محرک مغز با توجه به اینکه خرما حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان طبیعی پلی فنل ها (اسید کافئیک، پروتوکاتچوئیک اسید، فرولیک اسید، آنتوسیانین و غیره) و فیبر رژیمی است، مصرف منظم میوه خرما فرآیندهای منجر به زوال عقل پیری را کند می کند.

خرما

فواید خرما از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است. این میوه ها مغذی و پر کالری می توانند جایگزین سالمی برای دسرهای کلاسیک باشند.

KP به همراه یک متخصص می‌داند خرما برای چه چیز دیگری می‌تواند مفید باشد و چه ضرری برای بدن مردان، زنان و کودکان دارد.

در زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که خرما حاوی تمام مواد لازم برای یک فرد است و با خوردن فقط آن و آب می توان چندین سال زندگی کرد. تجربه برخی از شخصیت های تاریخی، به عنوان مثال، سنت اونوفریوس، این موضوع را تایید می کند.

این گیاه بومی خاورمیانه است. در رژیم غذایی اعراب، خرما یکی از مواد اصلی بود. خرمای وحشی در مصر باستان جمع آوری شده است، تصاویری از روند جمع آوری میوه ها بر روی دیوار مقبره ها یافت می شود. بابلی ها از این میوه ها برای تهیه سرکه و شراب استفاده می کردند. خرما در اسلام نیز از ارزش بالایی برخوردار است – 29 بار در قرآن ذکر شده است.