مردی با پوشیدن لباس کار ملی حفاری توانست به زندگی خود سر و سامان دهد

در اروپا، همانطور که از تاریخ مشخص است، به هر مغازه و صنف کارگری دستور داده شده بود که لباس کار ملی حفاری کامل قانونی خود را داشته باشند، عمدتاً برای متمایز کردن آنها از کارگران مغازه های دیگر.

الزامات عمومی تجویز شد به عنوان مثال، همه استادان مجبور بودند کلاه بپوشند، و کارآموزان ممنوع بودند که پابرهنه و در بنادر ظاهر شوند. این لباس عمدتاً در جشن های شرکتی و رویدادهای عمومی استفاده می شد.

پیتر اول که به همه چیز اهمیت می داد، زمانی که در هلند بود به موضوع لباس های خاص علاقه مند شد. به ویژه، او لباس ملوانان محلی را دوست داشت و پس از بازگشت به وطن، لباسی بسیار شبیه به ملوانان روسی پوشاند. لباس شامل کلاه، ژاکت، شلوار کوتاه و جوراب بود.

ملکه آنا لئوپولدوونا، در طول سلطنت کوتاه خود، با امضای اولین سند مربوط به لباس کار – “مقررات یا مقررات کار برای کارخانه های پارچه و کارازی” تلاش کرد لباس کار را در کارخانه ها معرفی کند.

لباس

این مصوبه مترقی یکی از اولین مصوبات تقنینی در زمینه قانون کار محسوب می شود. این سند حاوی الزاماتی در مورد ظاهر کارگران بود. نویسندگان آیین نامه خاطرنشان کردند که “…

بسیار شرم آور است که می بینیم تعداد بیشتری از صنعتگران و کارگران چنان ژنده پوش و بد لباس هستند که برخی از آنها مجبور می شوند یک پیراهن کامل را بر دوش خود بپوشند.” بر اساس این آیین نامه، تولیدکنندگان موظف شدند که «لباس کاملاً برابر همه» را به هزینه خود کارگران صادر کنند.

افراد شاغل، با پیراهن های کامل و شلوارهای یکسان، توجه خود را به خود جلب کردند، هنگامی که به آنها نگاه می کردند، مردم در نگاه اول فهمیدند که در یک شرکت محکم کار می کنند.

درست است، این اولین لباس کار شرایط کار را آسان تر یا ایمن تر نمی کرد – بلکه معرفی آن برای کارخانه ها و کارخانه ها اعتبار داشت.