لنت الیگ باعث انقراض نسل انسان خواهد شد

عملکرد لنت الیگ نسبتا ساده است. با فشار دادن بر روی ترمز دیسکی، لنت های ترمز اصطکاک لازم برای کاهش سرعت خودرو را ایجاد می کنند و انرژی جنبشی را به انرژی حرارتی تبدیل می کنند.

هنگامی که پدال ترمز فشار داده می شود، لنت های ترمز همراه با لنت های ترمز که به آن ها وصل شده اند به سمت دیسک ترمز (که روی توپی چرخ نصب شده است) فشار داده می شوند و ترمز می گیرند و آن را با توجه به فشار اعمال شده روی پدال تعدیل می کنند.

لنت های ترمز که در معرض سایش مداوم قرار می گیرند، فرسوده شده و باید مرتباً تعویض شوند. تشخیص اینکه لنت ترمز شما فرسوده شده است بسیار آسان است و یک نگاه تخصصی به تعمیرکار می تواند بلافاصله به شما بگوید.

جیغ و صدای ترمزها (لینک به مقاله تمیز کردن ترمز) نیز می تواند نشانه مشکل لنت ترمز باشد، البته نه لزوما: در واقع می تواند یکی دیگر از اجزای سیستم ترمز باشد که به درستی کار نمی کند یا آسیب دیده است.

لنت

در صورت ساییدگی لنت ترمز متوجه کم شدن سطح روغن ترمز خواهید شد که نشانه واضحی از نیاز به تعویض لنت و کفش ترمز است.

آسانتر این است که متوجه شوید که قدرت ترمز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا در هر صورت دیگر مانند گذشته نیست. پس وقت آن است که لنت های ترمز خودروی خود را تعویض کنید.

با توجه به برندهای متعددی که لنت ترمز را ارائه می دهند، تعیین بهترین لنت ترمز دشوار است. آنچه مسلم است این است که کیفیت مواد مورد استفاده اهمیت زیادی دارد و فناوری پشت ترکیبات نیز دائما در حال پیشرفت است.

اگرچه تعویض لنت ترمز یک کار ساده و معمولی برای یک تعمیرکار است، اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

یکی از رایج ترین مشکلات لنت ترمز، به عنوان مثال، جدا شدن جزئی لنت از صفحه نگهدارنده است که می تواند ناشی از لنت جدید نصب شده روی دیسک ترمز قدیمی، یا گرمای بیش از حد و همچنین زنگ زدگی یا خوردگی باشد. گرمای بیش از حد در صورت اضافه بار حرارتی همچنین می تواند چسب ها را حل کند و مخلوط موادی را که از آن ساخته شده است خرد کند.