صابون مایع 20 لیتری می تواند باعث مرگ کودکان زیر 2 سال شود

صابون مایع 20 لیتری را می تواند از طریق روش “گرم” یا “سرد” انجام شود. با توجه به ماهیت این دو فرآیند، در حالت اول محصول خالص‌تر و تمیزتر به دست می‌آید، در حالی که روش سرد سریع‌تر است و ممکن است ناخالصی‌های مواد اولیه باقی بماند.

بنابراین، اگر می خواهید بیشتر بدانید یا نکات کاربردی داشته باشید، شما را به رساله ارزشمند در 4 قسمت، توسط صابون ساز استاد Toto48 در مجله Ecobiocontrol ارجاع می دهم.

و همچنین روش فوق العاده دقیق، عکاسی شده توسط صابون ساز استاد فریمپو، برای صابون سازی روغن های پخت و پز استفاده شده. همانطور که قبلاً تکرار شد، پست من می خواهد فقط به بخش شیمیایی موضوع بپردازد.

صابون

صابون “شستشو” و تمیز می کند، زیرا مانند همه مولکول های سورفکتانت، حاوی یک قسمت غیر قطبی (در چربی حل می شود) و یک قسمت قطبی است که در عوض شبیه آب است و به معنای واقعی کلمه در آبکشی شسته می شود و کثیف را نیز حمل می کند.

آنچه مسلم است صابون ایجاد شده در این روش دارای PH 9-9.5 (قلیایی/بازی) است. این امر اجتناب ناپذیر است، بدون در نظر گرفتن نوع روغن یا چربی مورد استفاده در هر صابونی اتفاق می افتد: حیوانات، سبزیجات 100٪ ایتالیایی، ارگانیک، عجیب و غریب، استخراج سرد و غیره.

اگر یک اسید را با صابون، مثلا اسید سیتریک یا لاکتیک، کنار هم بگذاریم تا PH آن کاهش یابد و قلیایی آن کمتر شود، آن را تجزیه می کنیم.

ما اسیدهای چرب را آزاد می‌کردیم و دیگر چیزی برای شست‌وشو نداشتیم، بلکه چیزی که کثیف بود. در عمل، دیگر صابون نخواهیم داشت. صابون طبیعتاً قلیایی است و با pH متفاوت نمی تواند وجود داشته باشد.