شیره خرما غلیظ می تواند باعث کاهش شدید وزن در یک بازه زمانی کوتاه شود

خرما منبع عالی ویتامین C و D است که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و صاف نگه داشتن آن کمک می کند. شیره خرما غلیظ حاوی تمام خواص میوه خرما است و به دلیل خاصیت ضد پیری که دارد از تجمع ملانین جلوگیری می کند و باعث سلامت پوست می شود.

از آنجایی که خرما حاوی سطوح بالایی از نیاسین است، مصرف آن و همچنین خوردن محصولات جانبی می تواند به درمان برخی عفونت های پوستی کمک کند.

آیا شیره خرما برای افراد دیابتی مضر است؟ همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، شیره خرما حاوی قندهای طبیعی گلوکز و فروکتوز است و مانند قندهای مصنوعی و فرآوری شده سطح قند خون را افزایش نمی دهد.

با وجود GI پایین خرما، باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد آن بر میزان قند خون تأثیر نامطلوبی دارد.

شیره

خرما سرشار از فیبر است و از آنجایی که در تولید شیره خرما از هیچ ماده افزودنی استفاده نمی شود، فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند و با تاخیر در فرآیند هضم، احساس سیری را طولانی می کند.

خرما سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است و نقش مهمی در کاهش التهاب دارد. التهاب با چاقی، مقاومت به انسولین و دیابت ارتباط مستقیم دارد و غذای ناسالم و سبک زندگی کم تحرک خطر چاقی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، خرما و فرآورده های جانبی آن منبع غنی پروتئین هستند و با هضم آهسته پروتئین ها، احساس سیری را افزایش می دهند. بر این اساس خوردن خرما و فرآورده های جانبی آن مانند شیره خرما از خطر افزایش وزن جلوگیری می کند.

تهیه شیره خرما نسبت به سایر شیرین کننده های طبیعی مانند شربت عسل و افرا بسیار ساده تر است. عسل شیرین کننده ای است که توسط زنبورها تولید می شود و شیره افرا از جوشاندن رزین افرا به دست می آید.

بنابراین، پختن آنها در خانه بسیار دشوار یا حتی غیرممکن است. با استفاده از خرما کبکاب به راحتی می توانید در منزل شیره خرما درست کنید.