زعفران یک رنگ دهنده فوق العاده برای آرایشی و بهداشتی

زعفران، کلاله خشک شده گیاه و رنگ طعم و بوی مشخصی دارد به طور گسترده ای به عنوان ادویه و به عنوان عامل رنگ و طعم دهنده در تهیه غذاها و لوازم آرایشی استفاده می شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل شیمیایی بیش از 150 ماده شیمیایی در کلاله زعفران سرگل سحر خیز وجود دارد که از میان آنها سه ترکیب شیمیایی اصلی شامل کروسین ها به ترتیب مسئول رنگ، طعم و بوی منحصر به فرد زعفران هستند.

فعالیت های دارویی مختلف زعفران صادراتی قائنات و ترکیبات آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است از جمله: ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد پارکینسون، ضد آلزایمر، ضد تشنج، ضد ایسکمیک ضد فشار خون، ضد فشار خون، ضد. ژنوتوکسیک و پادزهر، اثرات ضد سرفه، کاهش چربی خون، آنتی اکسیدان، ضد درد و ضد التهاب.

برخی از مطالعات بالینی در مورد زعفران و ترکیبات آن در متون ذکر شده است که از جمله آنها می توان به ارزیابی ایمنی، اثرات ضدافسردگی، ضد افسردگی و ضد آلزایمر اشاره کرد.

در طب سنتی در کشورهای مختلف از زعفران نگینی برای مصارف مختلفی از جمله مسکن و ضد التهاب سیستم قلبی عروقی استفاده شده است و سیستم عصبی مرکزی و بیماری چشم دستگاه گوارش دستگاه ادراری تناسلی است و بیماری عفونت و سیستم تنفسی بیماری های پوستی اگزما، آکنه، زخمو متفرقه.

زعفران و ترکیبات آن اثرات مفید متعددی به ویژه بر سیستم عصبی مرکزی و ضد سرطان از خود نشان داده است زعفران نگین سحرخیز با این حال، شواهد بالینی هنوز در این زمینه کمیاب است و مطالعات جامع تری با تمرکز ویژه بر روی آزمایشات بالینی انسانی مورد نیاز است.

  • منابع:
    1. Saffron: A Herbal Medicine of Third Millennium
  • تبلیغات: 
  1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
  2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
  3. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است