خصوصیات باورنکردنی تخمه آفتابگردان در کره

تمام خصوصیات ابعادی دانه و هسته آفتابگردان و وابستگی آنها به رطوبت در جدول 1 نشان داده شده است تعبیر خواب تخمه آفتابگردان میزان رطوبت بر تمام خصوصیات ابعادی مورد مطالعه به جز طول هسته و کروی بودن هر دو دانه تأثیر معنی‌داری نشان داد.

معادلات رگرسیون برای خواص ابعادی با ضریب تعیین مربوطه ، که به پیش بینی هر پارامتر ابعادی در سطح رطوبت خاص کمک می کند، در جدول 2 آورده شده است. طول، عرض و ضخامت دانه در مقایسه با هسته در هر رطوبت بالاتر بود.

محتوا. این به دلیل وجود پوشش بذر است که در نتیجه ابعاد بذر بالاتر از هسته است. طول، عرض و ضخامت به صورت خطی با افزایش رطوبت افزایش یافت.

محتوای رطوبت اثر غیر معنی‌داری بر طول دانه نشان داد لباس چرم دخترانه اما با افزایش رطوبت از 33/11 به 01/12 میلی‌متر، طول دانه به‌طور معنی‌داری افزایش یافت. نتایج مشابهی توسط در مورد دانه های آفتابگردان با اولئیک بالا گزارش شده است.

افزایش طول، عرض و ضخامت با افزایش رطوبت نیز توسط طاهری گراوند، نصیری و غریب زاهدی روی بذر سجاف و بریه روی ارزن گزارش شده است.

غریب زاهدی، اعتماد، میرعرب رازی و فوشات رب انار نشان دادند که انبساط یا تورم در هنگام جذب آب در فضاهای درون سلولی درون دانه باعث افزایش ابعاد می شود. قطر معادل اندازه گیری قطر کره ای است که حجمی برابر با دانه یا هسته دارد که با افزایش رطوبت به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

قطر معادل دانه در تمام محتویات رطوبتی ارزیابی شده بیشتر از دانه بود. حجم بذر و سطح بذر، که در عملیات پردازش و جابجایی فله مانند انتقال گرما و جرم مهم در نظر گرفته می شوند.

با افزایش رطوبت به صورت خطی افزایش یافت رسیدن به خاک سفت در دفینه هر دو سطح و حجم بذر کاهش قابل توجهی با پوست کندن نشان داد. سطح و حجم بذر به ترتیب از 00/161 تا 97/197 میلی‌متر مربع و 61/192 تا 77/262 میلی‌متر مکعب در محدوده رطوبت ارزیابی‌شده متغیر بود.

  • منابع:
    1. Engineering properties of sunflower seed: Effect of dehulling and moisture content
  • تبلیغات: 
  1. معجزه خوردن ماهی و خواص آن بر روی بینایی
  2. توقیف دستگاه هموژن کارخانه لبنیاتی که حاوی خون انسان بود
  3. درمان بی عوارض و بی خطر با آلوئه ورا
  4. اعطای نمایندگی رزماری ارگانیک