انجیر خشک در بازار می تواند باعث افزایش میزان فروش شود

مطالعات نشان داده است که نوشیدنی های حاوی عصاره میوه انجیر دارای شاخص گلیسمی کمتری نسبت به نوشیدنی های بدون آن هستند.

این نتایج نشان دهنده اثر مفید عصاره انجیر در کاهش یا حفظ سطح قند خون است. به خاطر داشته باشید که انجیر خشک در بازار قند بالایی دارد و مصرف بیش از حد آن می تواند سطح قند خون شما را بالا ببرد. بنابراین مصرف آن در حد اعتدال توصیه می شود.

خواص ضد سرطانی: مطالعات آزمایشگاهی برگ های طبیعی انجیر و لاتکس فعالیت ضد توموری آنها را در سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سلول های سرطانی کبد نشان داده است.

لازم به ذکر است که نوشیدن چای برگ انجیر این اثرات را ندارد. تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثرات مصرف برگ و میوه انجیر بر سلول های سرطانی انسان مورد نیاز است.

انجیر

سلامت پوست بهتر: مطالعه روی 45 کودک مبتلا به درماتیت نشان داد که استفاده روزانه از کرم حاوی عصاره میوه انجیر بهتر از هیدروکورتیزون در درمان علائم این بیماری پوستی است.

سایر مطالعات آزمایشگاهی نیز نشان داده اند که ترکیبی حاوی عصاره میوه انجیر دارای اثر آنتی اکسیدانی بر روی سلول های پوست بوده و باعث کاهش تجزیه کلاژن و صاف کردن چین و چروک می شود.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات مفید انجیر بر روی پوست مورد نیاز است. انجیر خشک مانند انجیر تازه منبع عالی فیبر غذایی و مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، آهن و کلسیم است. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

از آنجایی که انجیر خشک نسبت به انجیر تازه آب کمتری دارد، کالری، شاخص گلیسمی و مواد مغذی بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد. جدول زیر ارزش غذایی یک فنجان انجیر خشک را با یک فنجان انجیر تازه (149 گرم) مقایسه می کند:

لازم به ذکر است که انجیر تازه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کمتری نسبت به انجیر خشک است.