الکتروپمپ یک اسب باعث رشد سریع قارچ ها خواهد شد

تحت این فشار دیفرانسیل، آب پرفشار گذرا در لوله اصلی مکش آب، آب کم فشار گذرا است که صفحه شیر چک را دور می زند و به سمت لوله اصلی آب تحت فشار جریان می یابد و فشار کم آب را در آنجا افزایش می دهد.

از سوی دیگر،الکتروپمپ یک اسب آب تقویت چکش آب در سمت مکش نیز کاهش می یابد. به این ترتیب بالا و پایین رفتن چکش آب در دو طرف ایستگاه پمپاژ کنترل می شود و در نتیجه خطرات چکش آب را به طور موثر کاهش داده و از آن جلوگیری می کند.

در خط لوله آب طولانی تر، یک یا چند شیر چک اضافه کنید، خط لوله آب را به چند بخش تقسیم کنید و در هر بخش یک شیر چک قرار دهید.

هنگامی که آب در لوله آب در طی فرآیند چکش آب به عقب بر می گردد، شیرهای بازرسی یکی پس از دیگری بسته می شوند تا جریان برگشتی به چند قسمت تقسیم شود.

پمپ

بسیار کوچک، جریان آب کاهش می یابد. این اقدام حفاظتی می تواند به طور موثر در شرایطی استفاده شود که اختلاف ارتفاع آب هندسی زیاد است، اما نمی تواند امکان جداسازی ستون آب را از بین ببرد.

بزرگترین عیب آن این است: مصرف برق پمپ آب در هنگام کار عادی افزایش می یابد و هزینه تامین آب افزایش می یابد.

از نظر تعریف حرفه‌ای، پمپ به وسیله‌ای اطلاق می‌شود که انرژی مکانیکی محرک اصلی را به انرژی فشار و انرژی جنبشی سیال تبدیل می‌کند و از این طریق حمل و نقل جهت سیال را تحقق می‌بخشد.

در هنگام استفاده اغلب با توجه به هدفشان نامگذاری می شوند مانند پمپ های فاضلاب شناور، پمپ های لجن کش، پمپ های اندازه گیری و … و اصول کار آنها متفاوت است. با توجه به اصل کار، می توان آن را به شرح زیر طبقه بندی کرد: