از کابل می توان سیگنال تولید کرد

تلویزیون کابلی به طور کلی، هر سیستمی که سیگنال های تلویزیونی را با استفاده از کابل مسی 2*16 کواکسیال یا فیبر نوری توزیع می کند.

این اصطلاح همچنین شامل سیستم هایی می شود که سیگنال ها را تنها از طریق ماهواره توزیع می کنند سیستم های تلویزیون کابل 6 رشته ای در اواخر دهه 1940 در ایالات متحده ایجاد شدند و برای بهبود دریافت پخش شبکه های تجاری در مناطق دور افتاده و تپه ای طراحی شدند.

در طول دهه 1960 آنها در بسیاری از مناطق بزرگ شهری معرفی شدند که در آن دریافت تلویزیون محلی به دلیل انعکاس سیگنال های ساختمان های بلند کاهش می یابد.

این سیستم‌های کابل ابهر ۱۴۰۱ که معمولاً به عنوان تلویزیون آنتن اجتماعی شناخته می‌شوند از یک آنتن جامعه برای دریافت سیگنال‌های پخش استفاده می‌کنند که سپس از طریق کابل‌ها به خانه‌ها و مؤسسات در منطقه محلی مشترک سرویس ارسال می‌شوندمشترکین هزینه خدمات ماهانه مشخصی را علاوه بر هزینه نصب اولیه پرداخت می کنند.

از اواسط دهه 1970 سیستم‌های تلویزیون کابل افشان خراسان که خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند گسترش یافته است این سیستم‌ها علاوه بر ارائه سیگنال‌های باکیفیت به مشترکین، کانال‌های تلویزیونی اضافی را نیز ارائه می‌کنند.

برخی از این سیستم‌ها می‌توانند 50 یا بیشتر کانال را ارائه دهند، زیرا سیگنال‌هایی را که در باند پخش تلویزیونی معمولی و همچنین فرکانس‌های پخش نشده پخش می‌شوند توزیع می‌کنند.

یک دستگاه تبدیل فرکانس به مجموعه تلویزیونی مشترک متصل است تا این سیگنال‌های فرکانس‌های پخش نشده را در خود جای دهد.

  • منابع:
    1. cable television

  • تبلیغات: 
  1. دستگیری قاچاقچیان چهار مغز در اراک!!
  2. دختر جوانی که توانست با استفاده از اطلاعات خود ثروتمند شود
  3. مصرف پنیر در سن بلوغ ممنوع شد!!
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است